....och DÄR kom decembersucken....

2007-12-06 11:49:30 Vardag
» Kommentarer(1) «


Japp, imorse kom den! Min traditionerliga Decembersuck!
Jag har precis passerat "åh vad myyysigt med jul snart"-fasen.
vi har pyntat, kollat julkalendern, planerat julbak, ätit julmat på lilla julafton hos claes...allt är i sin ordning!

Idag kom känslan av stress för hur mycket som är kvar på uppsatsen, fast vi jobbat stenhårt, hur mycket jag ska jobba i jul både på förlossningen och Amaryllis Blomsterbutik, hur mycket julklappar som ska inhandlas och hur mycket småsaker som tillkommer i decembermånad att ordna...allt detta utöver min annars rätt normala, stressiga liv. Justja, jag hade tänkt hinna träna också under resterande veckor...och vara glad och energisk och ha tid för mina nära och kära!
man får lite lätt ångest över det hela.

jag brukar ALLTID klara av det, så varför skulle det inte gå i år?Jag är dessutom MER lycklig i år än något annat år.
Kärlek. "Naaaajs, inga kymmer!"
Julen är ju HELT klart den bästa tiden, med eller utan suck.
Jag är ju för övrigt annars lite känd för att vara extremt julkär med allt glitter,ljus,värme och stämningen...
det vet ni alla. oroa er inte. det är helt normalt med en suck...även för mig.

om jag känner mig själv rätt kommer jag känna helt annorlunda rätt så snart igen!
Kurre och jag ska ju Julpyssla och julbaka i helgen:D ja veeeeeeeeet, fett mysigt!
sen ska det bli rätt skönt att få florista lite på amaryllis, göra något kreativt och träffa glada kunder.
brukar ju vara rätt schysst julstämning i butiken med alla vackra blommor, julkulor och julpynt....
ska bli sååå skönt den 23 december kl19....DÅ är det riktig JUL, i många dagar.

kärlek till er alla bloggläsare.


it's all about trust by the way.

puss!
image6

Kommentarer
Postat av: Anonym

Juldagen olalallaaaaa =)

2007-12-06 @ 22:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback