Remiss, frågeställning: Lungemboli?? ---->NEJ, Thailand!

2009-01-12 19:35:49 Vardag
» Kommentarer(2) «


Jedrans!
Igår em kom torrhostan, fruktansvärt irriterande. På kvällen kom smärtan i ryggen och trycket över bröstet. Jag somnade gott in i natten men vaknade 01.10 igen av att andningen var något ansträngd. Eller ja, den var faktiskt väldigt ansträngd. Hostade gjorde jag också, massor, men inget annat fel var det på mig. Sjukanmälde mig och tänkte ja, det går nog fort över...lika fort som det kom...förhoppningsvis. Nja, Det var tungt i bröstet hela natten...morgonen också. Jag tänkte det är bäst att jag åker och får lite hostmedicin och lite antibiotika så blir allt bra sen. Jo tjena, var skapligt andfädd, 26 andetag/minut. det gjorde ju så himla ont när jag djupandades, sa jag inte det? Yapp, det blev en akutremiss till lasarettet för prover, EKG och lungröntgen. På remissen stod det "Lungemboli??" Oooj, tänkte jag.
Hej å hå, nu sitter jag här ett antal timmar senare....med en flaska cocillana och värktabletter för att bli kvitt ett djävulskt virus som satt sig i lungorna och gör livet hårt för mig. Nu kan jag andas lite bättre iaf, och prata en hel mening utan att bli andfådd. Puh!
Det var den tråkiga biten idag.

Den roliga biten idag är att Henkan och Jag ska till THAILAND!!!!!!!!!
Jahaaalå, resan är bokad och betald, 8 till 25 mars!! Kunde inte bli bättre överraskning!:)
En riktig kärleksresa ska det bli. Just nu pågår operation övertala nathalie att resa med en ryggsäck(!?)...
Vet inte hur jag ska göra med plattången då? hmm....   :)

puss.


Kommentarer
Postat av: Petra

Uscha du det lät läskigt, du råkar ju alltid ut för konstigheter!! UNderbart med Thailand, men du fick höra idag från hygien ssk att var fjärde som kommer hem från thailand bär på någon resistent bakterie. Så ta med dig ett antal spritflaskor ;) hihi

2009-01-12 @ 22:04:02
Postat av: Charlotte

Men vännen! Varför råkar du alltid ut för de konstigaste virusarna? Skönt att du mår bättre och det förstår väl jag när ni ska till thailand!! :) Va underbart ni ska ha det och joo, ryggsäck är det bästa i thailand! Lovar! Puss

2009-01-13 @ 20:25:16
URL: http://charlottefreed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback