...back to Life...

2010-08-17 11:55:25 Vardag
» Kommentarer(0) «


Första arbetsdagen avklarad och det gick ju faktiskt riktigt bra! Man var väl lite ringrostig och tempot var svårt att skruva upp till max! Kul var det att träffa alla gamla godingar igen på jobbet, mina små extramammor! Kunde ju inte ha det bättre nu när man är gravid och omringad av Barnmorskor hela dagarna.  Hurra!
Igår kom lilsis över, återigen med mer babykläder som hon inte kan låta bli att handla. Vi hade en mysfika och massa prat...hon fick även känna på 2 riktiga uppercuts från Liten i magen:)
När sis åkt var jag helt färdig, tröttheten efter dagens arbetspass kom ifatt mig och jag vilade heeela kvällen, somnade tidigt efter massagen och vaknade sent imorse-men utvilad!

Sista veckan på semestern, alltså förra veckan var mer än toppen. Henkan och jag har handlat massa fint till hemmet och gjort fint nu i "3:e rummet" som vi kallar det. En mysig fotölj till mig, mormors gamla skåp på plats, lite ny snygg belysning och lite piff! Känns riktigt skönt och nu trivs man faktiskt härinne.

Idag går vi in i v.29-tjohooo! SNART 30, vilket är en liten milstolpe. Börjar bli tungt i kroppen nu känner man, men det år så himla häftigt att se massa sparkar på magen hela tiden och när Liten vänder sig syns det på hela magen!:O
Nu är du cirka 38cm lång och väger runt 1300gram. Det KÄNNS:)
Imorgon ska vi till BM igen och höra dina fantastiska hjärtljud!

Dags att laga lite lunch, ett kvällspass på 85an väntar...

Pusss!


Tänk att vi ska bli päron!:) Apan och jag<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback