...tolkningsfråga...

2010-12-19 21:07:07 Vardag
» Kommentarer(1) «


Sitter här vid datorn och pustar ut.
Idag har det varit full fart!
Vi har varit hemma hos Martin och Camilla i deras nya hus på lite lasagne-lunch!Mycket trevligt och mysigt! Vi passade på att fråga om de ville vara värdpar på vårat bröllop i sommar och de ville såå gärna ställa upp!:)
Åkte vidare till IKEA för julklappshandling, eller ja Henke handlade och jag testade IKEAs amningsrum(!?!?!) alltså vilket smarthuvud kom på den idén!? TOPPEN! Var ju hur smidigt som helst med skötbord,toa en säng och en fötölj- och lite mysig musik på det. och det bästa att man får vara själv därinne:) Att rekommendera!
Iväg sen till Irsta kyrka för att lyssna på körens julkonsert och ååh vilken stämning!! underbart. Alla tyckte det var så kul att få träffa Ludde efteråt.
Passade på att handla på MAXI på vägen hem också. pust!

Igår var vi på julbord med Eriksson-fristedt släkten. mycket trevligt. ludde började med ett stort lassa bajs och sen ett gallskrik i 20min. Skönt att mamma tog han då, jag blir så himla stressad när det är mycket folk omkring en, speciellt när det är folk man inte känner så bra. Fick också vagg-hjälp av moster bea hela kvällen och Ludde sov vidare skönt i vagnen. Gött, då kunde henke och jag få äta i lugn o ro och njuta lite!

Min farmor o farfar med Ludde.


Det har tagit tid och varit svårt att lära känna Ludde, vad betyder vad, vilket skrik är vad, får han tillräckligt med mat, är det bajs på g eller bara gaser?!hjälper dropparna? vad vill han nu?Tusen frågor och inga svar, förrän nu. Nu börjar jag känna att jag kan tyda skriken och gråten-förut fick man mer testa sig fram.
Nu vet jag att han brukar få ont i magen på em, runt 14-15 och sen bli övertrött på kvällen runt 21-22, ibland är det magont då också.
Som mamma trodde jag att man skulle fatta sånt direkt. 6 veckor tog det att förstå. Och snart kommer väl nya krämpor att lära känna.

Inatt var jag ledsen, tårarna bara sprutade åt alla håll- dels för att man har mycket funderingar om sig själv men också för att man ibland upptäcker vilken oändlig kärlek man har till sitt barn. Det blev många kramar och ett långt samtal med pappa Henrik inatt. är så glad att det just är han som är pappa till mitt barn. Vårt barn.


åh, köpte så fina kläder till Ludde igår från Newbie, bara det att tröjan såg ut som en tjej-tunika på han!! Så fram med symaskinen imorse och sy in den- blev superbra!!
Ska visa er imorgon hur fin han är i dem:)

Puss!


Kommentarer
Postat av: Anonym

åhh mosters finaste Luddis! Ser ut att sova skönt där! Men lilla vän, du får ringa och gråta till mig sådär mitt i natten.Känns skönt att du har Henke som finns vid din sida när jag är alldeles för långt bort!!! PUUUUUSS

2010-12-19 @ 22:43:37
URL: http://beatriceeriksson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback