...Nathalie Grunditz...

2011-08-24 10:41:01 Vardag
» Kommentarer(1) «


Ojojojojojojojojoj....
Nu har man äntligen landat lite efter vårat fantastiska bröllop i lördags!
Vet inte riktigt hur jag ska börja berätta men jag kör igång.
Sista dagarna innan var ganska hektiska, men inte för hektiska..jag hade en lista för varje dag som skulle fixas och det tillkom faktiskt inte allför mycket på dom listorna... Vi fick lokalen, Irsta bygdegård, redan på torsdag em så vi gjorde faktiskt det mesta redan då. Pappa och jag ställde ut alla bord och stolar och la på dukarna och dukade.
Vi valde att ha en jättevacker tapet som löpare på borden.
I takstolarna hängde vi rosa tyg (IKEAS FLYNN) och det hela var helt Henkes idé. Fick mycket beröm för själva utsmyckningen i lokalen, allt var verkligen vackert och romantiskt....och varmt pga alla ljusen:)
synd att lokalen har stolarna från 70-talet kvar men dom är iaf sköna att sitta på en hel kväll.
färgglatt och romantiskt.
.
På fredagen blev det mycket fix med lokalen men inte för vår del, vi var bara där ett par timmar på em och fixade sen tog våra familjer över. Tyvärr hade vi ju smittat ner halva familjen med vår elaka förkylning och tyvärr är en hel del FLER sjuka nu, så här efter bröllopet.
.
Bröllopsdagen i korthet:
Dagen började både bra och dåligt med sova till 7.00 iaf, hurra! men ett hejdundrande regnväder:( Liten surläpp som snabbt vändes uppåt igen, "äsch vad är väl lite regn? LYCKOdroppar!" Man är ju mest inne ändå.
Iväg till frissan för att fixa håret, var en aaanings nervös vill jag lova men det blev tillslut ett bra resultat som passade till det övriga. Sandra fixade mitt underbara smink och det blev verkligen toppen och höll hela långa kvällen. Hade köpt en sämst vattenfast mascara som klumpade och smulade sig men jeklar vad den höll, inte en enda svart pyttefläck trots ett antal tårar. Under förmiddagen var jag lugn, coooollugn verkligen. Nästan läskigt lugn? Sebbe hämtade upp oss med Henke och Nisse i bilen. Det var en rätt härlig känsla att se Henkes min när jag klev in i bilen. HAN var väääldigt fin också, min prins.
nöjd med helheten.
.
Porträttstudion var huur kul som helst, Ludde kom ju också dit med barnvakten Linda och fick vara med på kort med oss. SÅ söööt lilla sockerbiten:)
lackskor och rosa hängslen:)
.
Efter fotot i studion åkte vi tillsammans ut till Ängsö för att möta upp våra näbbar Ruth och Astrid och fotografen Mathilda Hofling. På väg ut regnade det en del men när vi klev ur bilen slutade det och började spricka upp, PERFEKT! Här började nervositeten komma på riktigt, jag blev lite stressad och kände att hjärtat pickade på rätt fort... shot, om 45 minuter...om 30 min...om 10 min.....
Klockorna började ringa och nu rusade det ordentligt i kroppen på både Henrik och mig...ja, hela brudföljet för den delen.
Vigseln var heelt underbar, Charlotte och Elisabeth började sjunga "Marry me" en överrakningssång till Henke och mig och tårarna började rinna på en gång.... Försökte samla mig en stund, sen läste Bea en jättefin text om kärlek hon skrivit själv och nu blev det svårt att hänga med i vigselakten, men vi lyckades iaf säga Ja till varandra och få till alla fraser rätt så det var ju toppen:) Sofia sjöng "Utan dina andetag" efter vigselakten, önskemål från Henke och sen avslutade hon vigseln med "Kärleksvisan".
.
När vi kom ut ur kyrkan sprack det upp på himlen och vi fick både fina kort på oss OCH rosblad kastade på oss!
bakom hörnet väntade vår favoritbil alla gånger Ford Mustang GT-en svart såklart och vi fick en väldigt mysig tur innan festen var redo för vår ankomst.
Mer om festen i nästa inlägg....
.
Dagen var absoluut helt underbar och preciiiis så vi tänkt oss! Näej...MER än vi tänkt oss! Helt perfekt och....
F A N T A S T I S K !
Första mötet med min vackra bukett som min moster Maggan hade gjort. Alldeles underbar och sååå jag! Lyckligare brud får man ju söka efter.....WOW!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hejhej! Hittade hit för ett tag sedan via vår gemensamma vän Charlotte! Kom på att jag bara har läst men aldrig kommenterat något! Grattis till brudparet, ser ut att ha varit en fin dag. vacker klänning och dekorationer. Lägg gärna ut mer bilder, jag behöver all inspiration jag kan få till mitt kommande bröllop! :)



Grattis igen!

Kram, Hanna

2011-08-26 @ 21:39:12
URL: http://ourfamily.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback