...förkyld bebis...

2011-02-11 09:10:47 Vardag
» Kommentarer(1) «


Igår vaknade Ludvig med ett illtjut på morgonen. Hela fm var han grinig och onöjd sen började han gråta..otröstlig. Kunde inte äta eller sova heller:( Han hade lite lite feber så jag gav honom alvedon-mest för han verkade rätt påverkad av sitt tillstånd. Vi bylsade på oss och gick ut i snöstormen, han brukar ju somna skönt i vagnen...mycket riktigt gjorde han det även nu. Vi gick till mammas butik och Ludvig sov 2 timmar. Sen skulle mamma försöka hjälpa mig att amma...men det gick inte. Ögonen fylldes med tårar på mig, Ludvig hade inte ätit på 7 timmar! Har aldrig hänt förut. Han hade nästan panik-fick ingen luft då han var helt igentäppt i näsan. klart man inte kan äta då. Hej NEZERIL!! Vilken toppen uppfinning alltså. Sög rent snoken med näsfridan och sen i med några droppar Nezeril sen var han redo att käka igen!
Natten gick faktiskt smärtfritt-var lite svårt att sova i egna sängen så vi lyfte över han till oss och han har faktiskt sovit som en stock. Plutten.

Om Ludvig sover ska jag gå ner och träffa mammorna på stan-vaknar han kilar jag nog hem med han.
På em kommer lilsis' hit, det blir myspys! Hon har nya byxor med sig till Ludde!
Ikväll kommer Robban och Lotta hit på lite käk och let's dance.

Puss på er!


tröttis.

Kommentarer
Postat av: Farfar Ingemar

Krya på dig Ludde! Bra det där med rengörning av Luddes näsa.

2011-02-11 @ 14:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback