....gästbloggar om babysim!

2011-03-19 15:06:21 Vardag
» Kommentarer(0) «


Idag är det jag (Henke) som gästbloggar! :-)

Vaknade imorse kl 06.00 av en pigg Ludvig som var hungrig, och som inte riktigt somnade om efter frullen? Vi skulle ju vara utvilade inför babysimmet sa dom?
Väl på plats kl 10.00 på Linnéas simskola, Eriksborg, var det uppställning vid basängkanten för simgruppen ankorna, och Ludvig verkade förvånansvärt pigg. Vi fick börja med de olika grundgreppen, så de kan flyta både på mage och rygg och samtidigt känna sig säkra i våra händer. Sedan fick vi (föräldrarna) doppa huvudet så barnen såg att det inte vara farligt. Om ett tag kommer de nämligen vilja härma oss och vilja doppa huvudet... Spännande!

Ludvig var lik sin far i vattnet, alltså som en barracuda! Han plaskade med händerna och sprattlade med benen och verkade gilla att vara i vattnet. Vi klarade övningarna galant och var sist upp ur basängen om jag säger så!!
Kursen verka väldigt pedagogiskt upplagd med både sång och övningar som gör barnen bekväma i vattnet!

Vi delade på uppgiften om vem som skulle ta hand om Ludde och jag fick "after babysim" uppdraget? Ehhh.. inte så smart val, mycket att hålla reda på, men bra att öva på eftersom nästa vecka ska Ludde och jag bada själva innan dopet!

Efter badet åkte vi till farmor och farfar för lunch och fika! På hemvägen somnade Ludde som en stock! De sa på babysimmet att de kunde bli trötta av att vara i vattnet, trots att det bara var 15 min? Sweet!

Nu ska jag passa på att storstäda medans Nätha fikar med Sebbe!!!



Myser med mamma i det 32 gradiga vattnet!



Vi siktar självklart på Simborgarmärket nästa gång..........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback