...krångel, bök och stök....

2011-03-03 16:08:38 Vardag
» Kommentarer(0) «


Ok, nu blir det lite ovettigt bebisprat här!

Har varit en lite stökig tid nu för både Ludvig och mig. Har inte sovit vettigt på 3 nätter i princip.
Ringde BVC igår och berättade hur det har varit med amningen och att det inte känns riktigt bra, fick en tid idag till en annan BVC sköterska. Hon var faktiskt väldigt bra!
Ludvig har krånglat vid bröstet efter 1 minut ungefär och blivit ledsen i slutet varje gång han ätit. Grinig också mellan målen. Inte nöjd kille helt enkelt. På BVC började hon att säga att det är heeelt normalt att amma 15 ggr/dygn som jag gjort.
Jovisst, helt normalt-men liiite stressande. Okej om han var nöjd efter varje mål men det har han ju inte varit.
Ludvig var självklart på sitt bästa humör på BVC och charmade både barnmorskan och studenten... Vi vägde ludvig, och mycket riktigt!! Inte ens 100 gram har han gått upp på 1 månad!! Stackars Ludvig.
Men det var ju också givetvis-"Heeelt normalt, och ingen fara!" Men lite tillägg kan ju vara bra.
Så det ska vi börja med NU! Gick till mamma på Å-kanten efter BVC så hon hjälpte mig att ge lite grann på sked först. Testade vanlig NAN-ska se om han klarar det utan att få utslag,  då är det grönt åså kör vi på det några gånger per dag som tillägg till amningen.

Ska bli spännande att se vilken förändring det blir på Ludvig.

En anna sak jag tagit tag i är babysittern! Köpte ju en röd innan Ludde kom och den är verkligen SÄMST, han sitter jättedåligt i den och vi har hela tiden sagt, kanske nästa vecka sitter han bättre i den. Nej, nu tog jag bussen till MAXI igår och köpte en NY och den är suuuper, blev en hit direkt!
sämsta bilden tyvärr....



Här kommer lite tips på fina vårkläder till de små!
Den här pippi-tröjan och mössa fick han av sin farmor.


den här koftan tänkte jag egentligen göra själv, alltså köpa en grå kofta och byta ut knapparna. Men det fanns ju färdigt-på Lindex! Så varför krångla?


Nu ska jag hänga lite tvätt och göra lite kaffe. Snart kommer min moster Maggie hit och pratar bröllop!

puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback