...Värdens bästa Sjukgymnast....

2011-05-18 13:24:02 Vardag
» Kommentarer(2) «


WOW! Jag säger bara WOW!
Imorse var det upp tidigt som gällde, jag hade ju fått tid hos en ny sjukgymnast på Apalby Friskcenter.
Jag lämnade Ludvig till mamma och sen lånade jag hennes bil och for iväg. Jag satt i väntrummet och kände noga efter hur det var med höften. Lite pinsamt bra kanske? Äsch, ont får jag ju när jag anstränger mig, något måste det ju vara. In kommer en man med blindkäpp, drar upp sina nycklar och kliver in på ett rum. Härligt tänkte jag, att han också kan jobba med ett vanligt jobb och vad häftigt om han är sjukgymnast. Några minuter senare sitter jag och stirrar på en dörr det står Monica på och hoppas jag ska få komma in där...."Eriksson" Hör jag och vänder mig om. Japp jag skulle få behandling av just den mannen jag faschinerats av. Jag kan säga att det var MER än en vanlig sjukgymnast, han var heeeelt fantastisk, outstanding! Han tog mig verkligen på allvar och gick igenom ALLA problem jag haft med nacke,rygg och nu höften då....
Han gjorde massor med testövningar för att utesluta "diagnoser". Höftskadan kom från ryggen tydligen. Och ryggproblemen? Jo, jag har fortfarande rätt illa foglossning! Fatta...6 månader efter förlossning! Jag bara skrek när han testade fogarna, det var speciellt på vänster sida som det var illa. Typiskt. Men det känns ändå skönt att få förklaraing till allt. Jäklar vad han kunde sin sak.
Hursom så känns det nu fantastiskt att få riktig proffshjälp av den här killen! Vi ska köra igång med träning redan på måndag och självklart fick jag en del övningar att göra hemma. Enkla övningar som går snabbt att göra.
Gick en sväng på stan efteråt, shoppade lite Luddisen och faktiskt en liten blus till mig själv på gina.
Ludvig sover nu så ska passa på att plocka lite.
Puss!
den här busen hittade jag igår vid fotändan efter sin förmiddagsvila. Lite lurig den där krabaten för han ligger gärna själv och leker (läs:rulla) en stund i sängen innan han hojtar på oss. Skönt tycker vi iof!

Kommentarer
Postat av: marianne

Kanske dax att sänka ner sängbotten!! Bara en tidsfråga innan han kommer på att han kan häva sig över kanten. Sebbe var jätte tidig så se upp.

Kram från en Mormor som bryr sig...

2011-05-18 @ 14:46:13
Postat av: Anonym

är du en potaaaaaaaatis?

2011-05-18 @ 21:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback