...KitchenAid...

2011-09-13 16:52:59 Vardag
» Kommentarer(0) «


Idag passade jag på att städa undan här hemma, det blir snabbt ett kaos och brödsmulorna bara svämmar över på en viss sida om bordet. Ludde var på topphumör och lekte själv med sina instrument-som är nya favoriterna! Johanna och lilla Oscar har varit här och pratat och gosat. Himla mysigt och han börjar bli en riktig kille, lilla O!
Ludde var nyfiken och ville gärna känna och klämma lite på han.
På em har jag provbakat i mina kartong-muffinformar. Mamma ska ju ha extraöppet på Å-kanten på lördag när det är kulturnatta så då tänkte jag baka lite fint. TUR att jag provbakade, för dom var inte lätta att tas ur sin form:S Hmm..får googla lite på det där och hitta nån smart lösning, för såna fin a formar ska användas tycker jag-inte ligga i en låda!
Provade vår kitchenaid för första gången och jeeeeklar vad bra den var! Nu ska jag prova brödbak till helgen också- henke har ju tjatat många år att jag ska baka bröd men det har liksom inte blivit av...men NU så!
.
Åh, vet ni vad- Ludde har idag kommit på hur man gnisslar tänder...HEMSKT ljud alltså. Själv flinar han bara och tycker det är kul när jag grimarserar. Tydligen så kan dom gnissla tänder ett tag om det är fler tänder på G upp eller bara för att de tycker det är kul/skönt. Ska inte vara nån fara men hua...vad det låter. Blev en del napp idag!
Nu väntar jag hem Henke som kommer hem med våra Tackkort från porträttstudion!
pussss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback