...uppdatering till mamma & pappa...

2012-08-10 22:26:12 Vardag
» Kommentarer(0) «


Moster börjar känna sig som rena rama datahackern och vet inte alls om hennes gästspeleri på bloggen är uppskattat. Får nog be om lov nästa gång så man slipper känna sig smått kriminell :)
 
Eftersom det är mycket med jobb,flytt,företag och annat för oss alla så tänkte jag att en bild säger mer än tusen ord om våran dag tillsammans i onsdags. Den gyllene trion Bea,Chrille, Ludde.
 
Ludde & Chrille har verkligen funnit varandra och klättrade runt som galningar i klätterställningen.
Chrille är dock rena rama säkerhetschefen och håller allra helst i Ludde i handen så inget oväntat sker.
 
wrooom wroom. "Kolla moffa, jag kan cykla"
 
oj oj oj som vi trampa - och till luddes förtjusning. Mela mela meeela"
 
Framåt lunchtid knatade vi hemåt för lite matintag och sen bäddade vi ner Ludde i vagnen och traskade in mot stan. Han somna lika fint som vanligt. En lugn och mysig lunch hann vi med på stan (konstaterade att det inte verkar allt för slitsamt att vara småbarnsförälder, inte till en så här ängel kanske ska tilläggas) När L slog upp sina blå stegade vi vidare mot nyöppnade "Lek&Bus" som ligger högst upp i punkt.
En storfavorit var såklart bollhavet. Lite småfeg i början men sen fullkomligt kastade hans sig omkring bland bollarna. Lite otäckt tyckte jag när lilla kroppen försvann ner bland bollarna men han kom uppstudsande som en strålande sol. Bara gamla moster som nojja! De sk. fatboys kuddarna vart även dom en storfavorit hos Luddisen och han sprang nog snabbare än Bolt när han tog sats mot den stora myskudden.
Det finns en del karuseller på busborgen. De flesta för lite äldre barn. Jag hade en förhoppning om att L skulle våga åka tåget som åkte runt på en liten räls på området. "IIIIIIIIIIIH, sa ludde och rusade mot ingången ungefär så fort vi satte vår fot på det där stället. Jag underskattar nog hur modig han är? Mosters lilla bebis :D
Vet inte om han kunde det innan vårt besök på Lek & Bus men innan vi åkte därifrån kunde han i allfall säga "tåget,tåget,tåååget, mela" 4 gånger squeeza chrille sig ner i minivagnarna för att ta med L på en liten tågtrip.
 
Sjukt busig, rolig och kärleksfull dag. Dagens roligaste var nog när Chrille fick en puss av mig vid gungorna. L som satt och gungade pekade på mig och gav ifrån sig ett ilskt ljud. Vad är det undrade jag? Han skulle minsann också ha en puss. Hahaha, gullunge!!
 
Tack och godnatt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback