...gråtfest...

2012-03-31 21:46:02 Vardag
» Kommentarer(0) «


Imorse vaknade jag själv i sängen...kl 08.00! Henke och Ludde hade varit vakna sen 06.30 och jag fick sova vidare:) Gött! På fm åkte jag iväg och tränade och jag kände hur irritationen rusade genom blodet. Jag blev rasande och sjukt frustrerad. Över vad? det visste jag inte. Frustrationen var ett faktum och jag käbblade med Henke heeeela dagen....Blev galet irriterad i köer, på hur folk körde...på ALLT! Ludde, han fick extra mycket kärlek och pussar idag.
Vi var på kalas hos Bea och Chrille ikväll och jag mådde illa varenda sekund där, kunde knappt äta fikat. När vi kom hem somnade Ludde på 2 sekunder utan varken mat eller gröt i magen och jag började grina, för jag förstod vad som orsakat mitt beteende under dagen. Imorrn är det min sista dag på min mammalediga tid:( Så sorgligt att tiden är slut nu, samtidigt som man såklart ser fram emot nya spännande och roliga tider för oss alla tre. Vad svårt det kommer bli att släppa kontrollen... och vem kommer jag vara som sjuksköterska och kollega nu? efter 1,5 års tid...Kommer L trivas på dagis? Kommer han få separtionsångest? funderingarna är många och bara tiden kommer visa svaren.
Känslomässigt känns det kaos inombords. Känns som jag skjutit dom här känslorna framför mig de sista veckorna. Men mamma sa en sann sak; " Nej, Nathalie...du har verkligen tagit vara på ALLA era dagar tillsammans och inte ödslat tid på att oroa dig för det här flera veckor innan." SÅ nu kom det...allt på en gång. Fruktansvärt skönt att få ur sig det och ladda ur lite.
Det har varit en underbar, helt fantastisk tid med en underbar krabat som vi älskar så!
puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback