...valborg,nya jobbet,vänner och flytt....

2008-05-06 11:25:29 Vardag
» Kommentarer(4) «


Förr veckan blev det inte så mycket bloggande, det är körigt i livet just nu. Mycket som händer och som ska planeras. Förra veckan träffade jag min älskade vän Emilia som var hemma och hälsade på. Tänkte jag skulle försöka åka över till henne i sommar och ta del av Notting Hill-livet! Vi tog en fika på cornetto och uppdaterade varandra om alla skandaler;) Jag saknar verkligen den tjejen här i stan. I onsdags kom ännu en efterlängtad vän hem till Västerås, LINDA! Vi tog också en fika på cornetto och pratade gamla minnen och framtid. <3

På kvällen blev det valborgsfirande, grillning och brasa i Gäddan med familjen eriksson! Lovely! Det blev en alldeles lagom kväll med god mat, mysig brasa, lite sång och vin! På torsdagen var jag inne på Mimers hemsida...på bytestorget...det fanns en 3a på karlsgatan 19c, en gammal sekelskiftslägenhet med fransk balkong på 2.a våningen + att huset skulle göras om till bostadsrätter (förhoppningsvis) ! Preciiiiiiiiiiiis vad vi behöver och vill ha! Turligt nog sökte hon en lägenhet som vi har just nu, så det blir ett fantastiskt byte! 14 juni blir det flytt. Fick lite separationsångest först eftersom jag verkligen trivs i den här lägenheten med henke nu, men vi behöver ju större, så enkelt är det. Nu känns det riktgt kul att vi ska flytta faktiskt!

I lördags började jag på avd 85, mitt nya jobb! Jag gick med uskorna och försökte lära känna personalen och se hur de jobbar där. Det verkar vara en riktigt bra avdelning, så det blir nog en superbra sommar för mig!I lördags kväll var bea här och åt tacos med oss...det blev en kväll med mycket cp-ryck och skratt. Du är underbar sis'!  När jag kom hem i söndags kväll efter jobbet, typ halv 11 hade henke  städat,diskat,handlat och tvättat! Gah! Jag är så lyckligt lottad som har dig henke! handy-man!:)

Igår började en ny vecka och det var full fart på praktiken, rikigt roligt!! När henke kom hem drog han med mig på cykeln till rocklunda-spåret...vi skulle tydligen springa 5:an...Puh! Men fyyy vad skönt det var:)

Idag tog jag ledigt från praktiken...9 dagar i sträck blir lite tungt så jag behövde vila och ta igen mig lite. Jag tror jag ska ta en långpromenad här på eftermiddagen, kanske kolla på en film eller ta en tur på stan. Vi får se! Ha det gott allesammans. Pusssssss!


Kommentarer
Postat av: densan

Du glömde mig =(

2008-05-06 @ 13:18:23
URL: http://demali.blogg.se
Postat av: densan

GRATTIS t lägenheten!!
Va roligt. Puss

2008-05-06 @ 13:23:45
Postat av: Christopher

CITAT: men vi behöver ju större, så enkelt är det SLUT CITAT:

Är de något du missat att skriva mellan blogginläggen här eller ska ni bara skaffa hund? :D

Grattis iaf till nya lägenheten!

/ Christopher

2008-05-07 @ 00:28:56
Postat av: Petra

Va skoj att ni ska flytta.. vi måste snacka lite oftare gumman, känns som man tappar kontakten när det är praktik. HUr ska det då blir sen när man jobbar :( Ses på fredag Puss

2008-05-07 @ 15:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback