...patient...

2014-02-18 15:33:35 Vardag
» Kommentarer(1) «


Sådärja, då var man äntligen utskriven. I lördags mådde jag äntligen bättre från förkylningen eller flunsan, vad det nu var. Feberfri och piggare i kroppen. Ludde och henke gick ut en sväng till lekparken och jag blev kvar hemma. Bea ringde o ville ha hjälp att beställa en tågbiljett och jag tyckte att det var så svårt att läsa texten på skärmen. Mer och mer text försvann i höger synfält och när hag tillslut beställt klart reste jag mig och fick en drömlik känsla, som stt jag var utanför min kropp, att jag gick på något väldigt mjukt. Kroppen småskakade och höger arm kändes så tung och loj. Ringde hem henke. Synfältet på höger sida kom tillbaks efter 20 minuter men armen gav sig inte. Ringde 1177 som ville skicka en ambulans. Icke sa jag! Vi åkte in själva. Sedan dess har jag blivit genomgående undersökt med röntgen, ultraljud, magnetröntgen, telemetri och lumbalpunktion. Jag är helt förstummad över hur väl omhändertagen jag blivit både på akuten och på avdelningen Akut stroke och nerurologi. Så tacksam. Nu väntar två veckors väntan på alla provsvar. Jag hoppas att det bara hade med mitt virus att göra. Nu är jag som sagt hemma igen och ska fira födelsedagen med närmaste familjen. Tusen tack för alla kryahälsningar, besök och uppmuntran!! Nu mår jag precis som vanligt igen<3




Kommentarer
Postat av: Hanna

fy vad otäckt, men skönt att du är på benen igen. Håller tummarna för glada provsvar!

/Hanna

2014-02-23 @ 19:29:05
URL: http://butik.tokitoki.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback