fruktansvärd dag i västerås

2015-08-11 14:46:31 Vardag
» Kommentarer(0) «


usch, igår var det hemskt här i västerås. två personer dödade i en knivattack på IKEA.
Det var en fin dag igår så jag och E stannade hemma så länge som möjligt innan jag skulle iväg till Erikslund en kortis innan dagishämtning av L. Hade det varit en gråare dag igår hade jag garanterat strosat omkring därinne vid den tiden, efterm jag planerat åka dit.
Kom fram på parkeringen och fick se en stor folksamling utanför huvudentren och även flertalet polisbilar. Något slags larm tjöt från varuhuset.  Jag frågade några som kom från entren vad som hade hänt.... någon hade blivit attackerad därinne, med kniv. Eftersom jag hade E med mig ville jag bara snabbt därifrån. Åkte runt varuhuset och fick se hela IKEA personalen samlad, nån gick och grät, några höll om varandra. Man förstod att det var något fruktansvärt som hade hänt. På andra sidan varuhuset stod flera ambulanser och poliser, inte så mycket folk. Parkeringen där var avspärrad. Det var också där de hade gripit en av gärningsmännen. 
Åkte mot dagis. Skickade ett tips till VLT via telefonen och blev genast uppringd, dom visste inget tydligen. 
Lämnade info om det jag hade hört o sett. Åkte till dagis och hämtade L och när jag kom till bilen hade jag 10 missade samtal, inspelade meddelanden från tv4, expressen och sveriges radio. Det fortsatte ringa hela tiden och jag svarade på några samtal. 
 
Idag går tankarna mest till offrens anhöriga och tänk alla personer som fick bevittna det där igår. Personalen, besökarna i närheten... måste ha varit fruktansvärt. otäckt. traumatiskt. usch. 
 
Tur att vi kom när vi kom igår til Erikslund. Tur att det var fint väder så att vi stannade hemma till 13.
 
 
 
Sorgens dag i västerås. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback