En bra dag helt enkelt

2015-01-27 20:30:14 Vardag
» Kommentarer(0) «


Att ta steget att vidareutbilda mig till distriktssköterska är bland det bästa jag gjort. Visst, ibland är jobbet lite trist då folk som söker primärvården ofta är mycket krävande, påstridiga och otrevliga när jag behöver ställa mina frågor för att göra en korrekt bedömning, men oftast älskar jag mitt jobb på vårdcentralen. Att varje dag, varje möte med patienter få utvecklas o lära mig nya saker. Jag älskar mina arbetskamrater o vänner där och börjar känna av i maggropen hur sorgligt det blir att lämna dom 1,5 år snart... 
Idag var en bra och lärorik dag och beröm från patienter liksom fladdrade in genom hjärtat, härligt. 

Jag bjöd över mamma på lite mat ikväll. Eftersom pappa är i sälen tänkte jag att lite sällskap o mat kan hon väl inte stå emot! 

Luddis passade på att kika bollibompa med mormor o mysa lite. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback