Elvins dop

2015-10-26 20:28:51 Vardag
» Kommentarer(0) «


Vi hade en jättefin dopdag i lördags i Ängsö kyrka! Elvin var på sitt vanliga solskenshumör o skötre sig fint hela dopet. Ludvig hjälpte till med vattnet och att torka E på huvudet efteråt. Ludvig och jag var modiga och framförde vår egna text till Elvin med hjälp av melodin till Sun is shining. Är så glad att det blev av. Sofia spelade piano så fint och sjöng med oss. Vi hade fantastiska Linda Wagerman Grönberg som präst, ett självklart val eftersom hon vigde oss och hade Ludvigs dop. Underbara Linda. Så lättsam, lugn och barnvänlig. Efteråt hade vi lite mat och dopkaffe i irata församlingshem. Ett stort lekrum till alla barnen var toppen! Vi var ju ändå 16 barn samlade på dopet. Ruth blev Elvins fadder/gudmor. Hon är en alldeles underbar tonåring och kusin till mig. Hon är så lugn och fin och älskar mina två gossar innerligt. Hennes mamma är gudmor till mig och jag är gudmor till Ruth så det kändes extra roligt att välja henne. 







Bästa moster Bea hann ta lite fina kort, tack för det. 

Vi har ju sån tur som har fantastiska hjälpsamma släkt och vänner som hjälpte oss att göra dopet och festen så bra! 

Massor av fina presenter fick Elvin. 
Stort tack till alla som var med<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback