...julafton!....

2010-12-25 11:53:08 Vardag
» Kommentarer(0) «


Vilken julafton!
Ludvig mådde bra heeela dagen igår, hade bara lite, lite ont i magen mot kvällen men annars var det toppen!
Han kände väl att det var julafton;)
Först var vi hos Henkes föräldrar på gryta på jullunch och paketöppning.

Ludvig och hans farfar.

Efter det åkte vi vidare till barkarö för att fira hos mina kusiner Ruth och Astrid med hela mammas sida. Massor med folk och gooood efterrättsbuffe!
R+ A hade varit väääldigt snälla i år så tomten kom med massa klappar...ja, även Ludvig hade tydligen varit sjukt snäll i år-så himla bortskämd!! herregued vad fina klappar han fick.



Ruth och astrid tittar spänt på tomten.

Vi avslutade kvällen hemma hos oss med bara mina föräldrar och syskon. Det blev massa julklappar och härliga paket-rim som vanligt!

ska visa lite bilder sen på presenterna.

Bland annat fick jag jäääättefina ramar med Ludvigs hand och fotavtryck i. Henke berättade hur det hela hade gått till, eftersom jag inte hade nån aning om detta. Minns ni bilden jag tog på Henke o Ludde när jag hade kommit hem från Frissan?! Då hade henke pysslat med en skrikande Ludde och kavlat ut degen och tryckt ner de där små händerna och fötterna så de Har heeelt färdiga båda två efteråt. Henke fick ju städa ordentligt efteråt också, så jag inte skulle märka nåt. Vilken överraskning! Började såklart lipa....

Mamma, pappa, bea och chrille gick sen till domkyrkans midnattsmässa. Det är ju bara sååå mysigt, vi brukar gå dit varje år men just i år stannade jag hemma-med min familj. Vi hade ju flängt runt hela dagen, så var rätt skönt att avsluta ensamma och prata igenom vilken fin dag vi haft!

Tack alla fina människor vi har runtomkring oss! En uuunderbar julafton!<3




Berättar mer sen, måste hoppa in i duschen för vi ska snart till gäddeholm och äta-igen!;)

puss!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback