...Första veckan med Ludvig...

2010-11-17 11:46:45 Vardag
» Kommentarer(1) «


Dagarna bara flyger iväg! timmarna flyter ihop, dag är som natt och natt som dag.
Allt kretsar kring vår älskade Ludvig. På ett fint sätt.
Första tiden har både varit fantastiskt oh omtumlande. Ludde och jag har haft det lite kämpigt med amningen då vi båda inte fattade tekniken fullt ut. Hormonerna svallar och det har varit mycket glädjetårar och oro tårar. Vi ammade så intensivt i början eftersom Ludde gick ner i vikt så jag fick sår på brösten, grinade mig igenom varje amning och tänkte hur blev det såhär?Hade ångest inför varje amning.
Henke och jag googlade och hittade massa bra tips, pep iväg till apoteket och köpte amningsskydd/amningsnapp. ååååååh vilken lycka! Amningen blev en positiv stund igen.

I måndags var vi på BVC för kontrollvägning så mammahjärtat kunde lugna sig lite.
200gram hade han gått upp på 3 dagar!! That's ma boy!

Igår var vi ut på promenad i det vackra vintervädret.

Börjar så sakterliga tänka på att ta hit besök nu när amningen ordnat upp sig. I'll let u know.

Idag 13.20 kommer BVC hit på hembesök. Barnsköterskan på Carema som vi har är heelt underbar!
Sen blir det nog ett bad för Ludde på em.

Kram på er allihopa!! Vi ses snart!<3








ska försöka ordna till lite kort på mig och Ludde tillsammans.

Puss från oss!


Kommentarer
Postat av: moster bea

ahh men dåååå, sista bilden var ju heeelt underbar! ja fler kort på er vill vi se :) jag kan ta lite i helgen ;) Puss

2010-11-17 @ 12:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback