Välkommen älskade Ludvig!

2010-11-13 10:13:18 Vardag
» Kommentarer(3) «


ÄNTLIGEN är han här! Vår älskade Ludvig föddes 8 november kl 23.14, alltså 46 minuter för tidigt:)
Punktlig kille det där!
Han vägde 3920gram och var 52m lång. Förlossningen var HELT fantastisk på alla sätt och vis!
Vi åkte in 16.30 för kontroll då jag hade jobbiga mycket oregelbundna värkar. Tänkte be om en sovdos till natten och åka hem. De kopplade remsa och mina värkar var minst sagt pinsamt omärkbara på kurvan.
PINSAMT. jag måste ha såååå låg smärttröskel!?! Shit vad pinsamt....jag som jobbat där till o med:(
Barnmorskan Lena sa att vi undersöker dig iaf- ok! Fine....jag är väl öppen 1 cm el nåt?
Plötsligt börjar hon fnissa och säger..Ja, en 5 cm är du öppen iaf, vattnet går nog närsom ska du se. Byt om nu för nu ska du föda barn!
WHAT!?

Ska berätta hela storyn sen, men jag kan säga att det var HELT fantastiskt på alla sätt oh vis. Vilken enorm kraft i kroppen. Går absolut inte att beskriva.

oh chocken sen då, vi som var såå säkra på att det skulle vara en tjej i magen.
Henke brister chockat men lyckligt ut "Det är en kille Nathalie!!"

Ludde sov nästan hela första dygnet-helt färdig var han.
Blev lite lämpigt med att få igång amningen och det fick vi kvitto på när vi skulle kontrollväga innan vi fick åka hem... 400gram hade han gått ner stackarn:( Inte konstigt att alla kläder plötsligt blev bamsestora på han.
Så nu kämpar vi hårt här hemma med amning varannan var tredje timme. *pust* MINST.

Kärleken till Ludvig är helt obeskrivlig. Enorm!


Ludvig, vår skatt.

Kommentarer
Postat av: RebeckaW

Hej Nathalie!



Jag blir alldeles rörd av ditt fina blogginlägg. Jag har tänkt på er så mycket. Vad skönt att förlossningen var fantastisk, är så glad för det och det bästa är att er lille Ludvig nu är hos er. Hoppas ni kan njuta av er första tid som familj nu. Ni är så fina tillsammans. Kramar

2010-11-14 @ 22:29:41
Postat av: Nathalie Eriksson

Åh, tack rebecka! Ja, det känns helt fantastiskt oh UNDERBART. Han är så fin. Ska bli kul att se Noomi hur mycket hon växt...för jag gissar att vi blir bjudna på någon julfest här framöver på 85an:) KRAM!

2010-11-15 @ 09:43:33
Postat av: Rebecca

Grattis! Vad skönt att allt gick bra och att du slapp gå över tiden. Han är så söt, er lille kille! Ta hand om familjen och hälsa H :) Kram

2010-11-16 @ 16:01:04
URL: http://pyttet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback