...familjehelg...

2011-06-02 21:39:23 Vardag
» Kommentarer(0) «


Underbart att en lång ledighet är här, ja jag vet jag är ju ledig hela tiden men det är ju så himla skönt när alla andra också är lediga, då hinner man verkligen umgås med många!
Det kan ju annars vara svårt att få till det där på ett bra sätt med familj och alla vänner, för när väl både henke och jag är lediga på helgen vill man hinna bara vara vi 3 också-vår lilla familj. Vardagarna bara flyter på med alla rutiner, träningar, räkningar, planeringar,städningar och tvätt... så en lördag utan måsten är väldigt värdefulla. Men nu är det som sagt en väääldigt lång helg och då hinner man faktiskt med både det OCH att träffa alla godingar man vill!
-
Idag har vi fixat lite hemma, lite nya gardiner och annat-piffat till det lite helt enkelt. Vi gick ner på stan, tog en lunch för att sedan bege oss hem till min älskade lilla kusin Astrid som fyller 7 år idag, grattis!!
det blev kalas med korvgrillning och tårta i ett perfekt sommarkvällsväder! (långt ord!)
Det blev en lång kväll, Ludde stormtrivs verkligen hemma hos dom. När alla gäster hade gått stannade vi kvar och bröllopsplanerade lite. Ruth och Astrid visade sina näbbklänningar som de hade köpt och jag kan säga att det dröjde inte ens två sekunder förräns tårarna kom. Dom var heeeeelt bedårande!!! Herregued, hur ska det gå på bröllopet??....
-
kusin Emma med ludde.

pladderpaus mellan korv och tårta.
Ruth busar med Ludde.
kusin Sara, moster maggan och kusin Emma.
Imorrn kommer värdparet hit och Henkes bestman och tjej, lite grillning och vinprovning står på agendan! Nu ska vi spika viner till bröllopsfesten!:)Shit...borde verkligen börja göra planeringslistor nu...har mest kluttrat i en bok vi har, lite här och lite där....Det tar vi tag i imorgon! Nu blir det soffhäng.
puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback