...Ludvigs dop....

2011-03-27 17:11:46 Vardag
» Kommentarer(2) «


Nu har vi röjt undan här hemma, hu så det såg ut:) Inte riktigt haft tid på sistonde att städa här hemma om man säger så, inte lust heller! Men nuså, skiner det som solen.

Igår var en uuuunderbar dag, sitter med ett leende på läpparna, det har jag gjort hela dagen.
Ska berätta lite....
Ludvig vaknade och berättade för oss hur natten varit med sitt babblande i sängen. Glad!
Henke ville sååå gärna åka iväg på babysimmet, så det gjorde dom, bara dom två! Det hade gått superbra och Ludde somnade gott i bilen efteråt. Jag pysslade det sista i lokalen och hämtade blomman till klänningen. (Tyvärr ville ludde käka upp den-såklart!-så vi tog loss den precis innan vi gick in i kyrkan).
Dopet började klockan 13.00 i Ängsö Kyrka.
Som ingångsmusik hade vi Bom sicka bom på orgel-så himla kul!
Sofia sjöng och spelade de vackraste sångerna
* skyddsängel - Maja Gullstrand
* himlen måste sakna en ängel- Linn Maria
Emma, min kusin hjälpte till att läsa lite bibeltexter, lite roligare än att prästen tar allt sånt.

Bea startade upp fint med första snyften vid första sången och jag kan säga att 30 sekunder senare var inte ett öga torrt!
Det allra finaste var Beas text hon skrivit till Ludvig, alltså det var det finaste jag någonsin hört. Hon är så otroligt duktig på att skriva min syster. Jag grät ...och alla andra med. Tänk, lilla älskade Ludvig vad han sprider glädje och kärlek till alla, hur mycket han betyder för oss alla....
Linda, prästen var helt underbar med sin värme och avslappnade inställning som gjorde oss trygga där framme.
Ludvig var så söt under dopet, han hängde med och lyssnade noga på prästen och tittade djupt in i Sofias ögon när hon sjöng. Min duktiga kille!

Ludvig Henrik William

Efteråt åkte vi till lokalen, (Ludvig somnade gott i bilen igen) och hade kalas med kakbuffe som massa släktingar hjälpt till att göra. Mamma och svärmor körde gärnet med kaffekokandet och annat så jag och Henrik verkligen fick njuta av dagen. Ludvig vaknade när vi kom till lokalen och vandrade runt bland borden och var såklart på strålande humör-tror nån de' så mycket uppmärksamhet!;) Han gillar att stå i centrum den där godingen!

Dagen blev perfekt! Nej, mer än så!<3 U N D E R B A R !

Bortskämda unge som han är fick han såklart såååå mycket fina presenter.

TACK ALLA som hjälpt till på olika sätt att göra den här dagen så himla fin! Kommer minnas den hela livet.



dekor

vänner

bror och syster

emma o sara, mina kusiner

tessan busar med ludde

presentöppning av gudföräldrar

syster och jag

någon som löser tårt-rebusen? Jag o Henke har dekorerat!


nöjd, nydöpt kille!

puss!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej!



Jag letade på internet efter noter till skyddsängel med Maja Gullstrand och trillade in på din blogg och såg då att någon hade sjungit den på ett dop. Jag undrar om du vet var jag skulle kunna få tag på dem noterna? Den är så fin och jag ska sjunga den på en namngivning om bara ett par veckor. Hälsningar, Lina

2011-12-28 @ 09:26:26
URL: http://lier.se
Postat av: Anonym

Hej, jag är också på jakt efter noter till Skyddaängeln. Har du dem?? Skulle bli väldigt glad om jag fick dem.

2013-11-08 @ 21:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback