...kalas!...

2011-11-07 22:28:06 Vardag
» Kommentarer(0) «


Heeej igen!
Åter i den riktiga bloggvärlden igen, tack Kristin för hjälpen:)
Efter mitt återinsjuknande i ett dygns feber torsdag/fredag piggade jag hyffsat på mig-så vi bestämde oss för kalas! Hela lördag storstädade vi hemma och Luddisen fick vara med farmor o farfar på promenad ett par timmar. Gött att få helt rent o fräscht! Vi hade öppet hus på söndag em/kväll och firade med de närmsta helt enkelt. Vi ville inte ha något överdådigt kalas, dels eftersom vi bor rätt trångt men också för å hinna med alla och att alla ska få hinna träffa,gosa och leka med Ludde. Det blev perfekt, verkligen:) De första kom vid 13-tiden och de sista gick vid 20-tiden. Ludde somnade bums och vi hämtade kebab som avslutning på dagen. .....JUSTJA jag gjorde mina allra första tårtor jag!! Jag var såå nervös att de skulle bli fula och äckliga men det blev en riktig fullträff med apelsin,choklad och banantårta! Tyvärr blev det ingen tårta för ludde eftersom han båda är allergisk mot ägg och känslig för rena mjölkpodukter, men en födelsedagsbull blev det iaf, mums tyckte ludde!
Ludvig var så lugn o harmonisk hela dagen och vandrade runt från famn till famn o öppnade en del paket själv:) Presenterna var jättefina, mycket nya leksaker, en bobbycar och lite nya kläder!
Här kommer ett litet bildregn från dagen:)
förmiddagsförberedelser.
dukat och klart för första gänget.
till mig?
mina kusiner,moster och farbror...och bea!:)
tårta 1.
pakethjälpen ruth o astrid.
lek och bus på rummet.
lite gäster.
ludde klättrar på paketen.
tut tuuut, men var är bilen?
tårta 2.
lite assistans att blåsa ut ljus(en) på denna tårta.
TACK alla som var med oss igår och firade Ludvig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback